Single Blog Title

This is a single blog caption

OFS ziet ze vliegen

“Toen we in februari van Heijmans de opdracht kregen om op Schiphol windschermen te plaatsen dacht ik even aan een vervroegde 1-april grap”, lacht Mari, werkvoorbereider bij OFS. “We hebben wel windschermen en een abri geplaatst op Schiphol, maar dan in een hangar waar bussen rijden en niet langs de landingsbanen!”

April doet wat hij wil
Mari Vos, die inmiddels ruim 2 jaar bij OFS werkzaam is, heeft dit project vanaf het begin begeleid. Behalve de abri zijn alle materialen eerst verzameld bij het bedrijf van OFS in Andelst. Daarna is al het materiaal, samen met de abri uit Duitsland in één keer richting de luchthaven vervoerd. “We hebben de opdracht om de windschermen en de abri te plaatsen graag en met veel plezier gedaan. Het was namelijk heel comfortabel werken in een hangar. Overal hadden we een dak boven ons hoofd.  Met het wisselvallige weer begin april was dat buitengewoon plezierig!”

Hoofdbrekers
Toch heeft het dak van de hangar wel de nodige hoofdbrekers bezorgd. “Bij inventarisatie van het project hadden we geen rekening gehouden met de later opgehangen verlichtingslijnen. Deze armaturen hingen er wél toen wij met ons materieel de hangar binnen kwamen. Dit vergde het nodige vakmanschap voor onze mensen die het materieel bestuurden om de dakdelen goed op de staanders te plaatsen,” legt Mari uit. Het grootste gedeelte van het dak was 2,90 meter breed. Dit was ook al te breed om liggend vanuit Duitsland vervoert te worden. Deze heeft staand op een vrachtwagen de 600 kilometer lange weg wel goed doorstaan. “Het hele project hebben we in 4 dagen afgerond. Van de eerste stoeptegel tot het laatste boutje. De reizigers staan niet alleen droog, maar nu ook heerlijk uit de wind!”

Leave a Reply